تكنولوژي آموزشي
تكنولوژی آموزشی یك روش اصولی و منطقی برای حل مشكلات آموزشی و برنامه ریزی درسی است كه با نوعی تفكر سیستماتیك ( منظم و علمی) همراه است.

در پژوهشی که در مجله استرالیایی تکنولوژی آموزشی (Australian journal of educational technology) چاپ شده، محققان به بررسی مشهورترین کتابهای طراحی آموزشی که تا حال چاپ شده، پرداخته اند. در نهایت 10 کتاب زیر به عنوان معروفترین کتاب های طراحی آموزشی انتخاب شده است.

.1- The systematic design of instruction by Walter Dick, Lou Carey and James Carey,2005

2- Instructional design theories and models: An overview of their current status by Charles Reigeluth, 1983

3- Evaluating training programs: The four levels (3rd ed.) by Donald L Kirkpatrick and James D. Kirkpatrick, 2006

4- The conditions of learning and theory of instruction by Robert M. Gagné, 1985

5- Principles of instructional design by Robert M. Gagné, Walter W. Wager, Katharine Golas and John M. Keller, 2004

6- Instructional design theories and models: A new paradigm of instructional theory, Vol. 2 (Instructional design theories and models) by Charles Reigeluth, 1999



ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:کتابهای طراحی آموزشی,
ارسال توسط معصومه اسماعيلي

زبان لیسپ


مالتي مديابليدر چيست؟

مالتی مدیا در لغت به معنای چند رسانه ای می باشد و در مفهوم رایانه ای و تبلیغات به استفاده از عناصر صوت و تصویر با قابلیت های انیمشن و متحرک سازی، برای انتقال پیام یا مفهومی در جهت یک هدف خاص، بیا انجام دادن کاری توسط آن، گفته می شود.

مالتی مدیا یک عبارت نو و تازه است و تا قبل از ظهور و گسترش ویندوز در عرصه رایانه، این واژه اساسا کاربردی و هویتی نداشت. پس از ظهور سیستم عامل ویندوز ۹۵ ، مالتی مدیا ها به یک تکنولوژی بدل گشتند و نرم افزارهایی با ویژگی مالتی مدیا بودن به بازار رایانه عرضه گشتند. نرم افزارهای مالتی مدیا که دارای صوت و تصاویر متحرک بودند (چیزی که امروزه رایج است و بودنش در هر نرم افزاری ، چندان عجیب نمی باشد) در ابتدا بسیار تعجب انگیز بودند و برای کاربران هیجان آور بود که نرم افزاری که در حال استفاده هستند دارای موزیک یا گفتار و یا تصاویر متحرک است.

امروزه نرم افزارهای چند رسانه ای تعاملی یا interactive در عرصه تولید نرم افزار به بازار می آید که امکان تعامل با کاربر را فراهم کرده و کاربر قادر به انتخاب می باشد و یا با انجام کلیکی تغییراتی در تصویر و یا انیمیشن آن رخ خواهد داد.

مالتی مدیا ها در نرم افزارهایی که خاصیت صدا و یا انیمیشن جزو قسمت های تشکیل دهنده آنهاست استفاده می گردد. بیشترین کاربرد مالتی مدیا ها در بازیهای رایانه ای می باشد که امروزه بازار این نرم افزارها به دلیل گسترش و توسعه مالتی مدیا و استفاده از آنها رونق یافته و کیفیت ارائه آنها را نیز بالا برده است.

از تعاریف بالا این طور نتیجه گیری خواهیم کرد که مالتی مدیاها به مجموعه ای از افکت های صدا و تصویر گفته می شود که در دنیای دیجیتال به کدهایی تبدیل گشته و در مصارف رایانه ای مانند تبلیغات، باریهای رایانه ای و نرم افزارهای آموزشی و … استفاده می گردد.





تاريخ : دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط معصومه اسماعيلي

 سلام به همه تکنولوژیست های عزیز:

به نظرشمابرای ارتقا وبهتر شدن رشتمون چیکارمیتونیم بکنیم؟وچطورمیشه این رشته روبه بقیه معرفی کرد؟





تاريخ : شنبه 1 فروردين 0برچسب:,
ارسال توسط معصومه اسماعيلي

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد