تكنولوژي آموزشي
تكنولوژی آموزشی یك روش اصولی و منطقی برای حل مشكلات آموزشی و برنامه ریزی درسی است كه با نوعی تفكر سیستماتیك ( منظم و علمی) همراه است.

 طراحی و ارزشیابی نرم افزارهای آموزشی (چندرسانه ای) ( کتاب فارسي تکنولوژی آموزشی )





تاريخ : شنبه 17 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط معصومه اسماعيلي

 Aurora 3D Presentation 13.02.25 نرم افزاری حرفه ای جهت طراحی اسلاید شو های سه بعدی می باشد. شما میتوانید با استفده از این نرم افزار به آسانی تمام تنها با اضافه نمودن متن ، عکس کلیپ و … اسلاید شو های سه بعدی در مدل های گوناگون ایجاد نمائید.یکی از قابلیت های جذاب این نرم افزار قابلیت اضافه کردن موزیک به اسلاید ها می باشد. این نرم افزار با دارا بودن محیط کاربر پسند و آسان این امکان را به کاربر میدهد که بدون داشتن هیچ گونه دانش خاصی در زمینه طراحی و برنامه نویسی قادر به ایجاد طرح های مختلف اسلایدشو باشد! از قابلیت های این نرم افزار حرفه ای میتوان به ایجاد متن های دو بعدی و سه بعدی و سبک دهی به آن ، قابلیت تنظیم رنگ و بافت تصاویر ، قابلیت فراخوانی فرمت های *. mpg, *. avi, *. flv, *. mp4 ، قابلیت ایجاد پس زمینه هیا پویا ، قابلیت فراخوانی تکسچرها و مدل های سه بعدی ، قابلیت فراخوانی فرمت های سه بعدی (* .۳ ds, *. Obj, *. Xml, *. Ase, *. Ply, *. Dxf, *. Ms3d, *. Lwo, *. Lws, *, ac, *. blend ، قابلیت استفاده از اشکال هندسی و … اشاره کرد. میتوانید این نرم افزار حرفه ای را در ادامه مطلب از میهن دانلود دریافت نمائید.دانلود aurora-3d-presentation

 

 

 

برخی از ویژگی های این نرم افزار :

قابلیت ایجاد اسلاید شو های سه بعد و دو بعدی

قابلیت ایجاد متن های سه بعدی و دو بعدی با امکان سبک دهی به انها

پشتیبانی از فرمت های سه بعدی *.۳ds, *.obj, *.xml, *.ase,*.ply, *.dxf, *.ms3d, *.lwo, *.lws, *,ac, *.blend

قابلیت ذخیره سازی در فرمت های فایل اجرائی از جمله فرمت EXE و ..

بدون نیاز به آموزش خاص

محیط ساده و کاربر پسند

دارا بودن بیش از چندین نوع مدل و افکت های اماده

قابلیت طراحی اسلاید شو های تبلیغاتی

و …





تاريخ : شنبه 17 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط معصومه اسماعيلي

Canopus Edius نام این نرم افزار نام آشنا است. نرم افزاری که جز ۵ نرم افزار حرفه ای ویرایشگر فیلم ها قرار داشته و اکثر کاربران حرفه ای استفاده از این ابزار را تجربه کرده اند.

 

این نرم افزار در بسیاری از شرکت های فیلم سازی در سرتاسر دنیا و نیز صدا و سیما استفاده می شود. این نرم افزار که محصولی از شرکت معروف Canopus می باشد لایه های فراوانی را همچون لایه های متعدد صوتی ، تصویری ، متن ، اشکال ، افکت ها و. . . برای کار در اختیار شما می گذارد.

این نرم افزار که توانایی سازگاری با اکثر فرمت های صوتی و تصویری را دارد با استفاده از یک واسط کاربری جذاب و در عین حال حرفه ای و با قابلیت هایی همچون استفاده از نهایت کیفیت در تصویر و خروجی ها ، امکان ذخیره سازی با فرمت دلخواه ، قابلیت ساخت دی وی دی به همراه منوهای جذاب ، استفاده و سازگاری با تکنولوژی های مختلف صوتی و تصویری و همچنین وجود چندین پلاگین در قسمت های مختلف نرم افزار قدم به رایانه کاربران خواهد گذاشت.

 Edius

Canopus Edius توانایی این را دارد که با استفاده از تکنولوژی به کار رفته در خود نرم افزار که باعث هماهنگی بیشتر نرم افزار با GPU کارت گرافیک می شود پردازش های گرافیکی بسیار سریع تر انجام پذیرد و به همین دلیل است که کاربر مدت زمان کمتری را برای Rendering صرف خواهد کرد. شرکت سازنده این نرم افزار طوری Edius را طراحی کرده تا خروجی با بالاترین کیفیت ممکن در نظر گرفته شود ، البته نه تنها کیفیت بالا بلکه اندازه تصاویر در خروجی کاملا در اختیار کاربر بوده و می توان اندازه ی ۱۹۲۰×۱۰۸۰ را هم اعمال کرد با این شرایط که حتی فریم تعداد فریم ها را هم می توان تغییر داد تا آنچه مورد نیاز است از حجم ، کیفیت و اندازه تصاویر بدست آید.

اما نکته بسیار مهم در مورد Canopus Edius قابلیت بسیار جالبی است که در مورد کمتر نرم افزاری می توان از آن یاد کرد ؛ قابلیتی بسیار مهم برای حرفه ای ها که می توانند با استفاده از آن همزمان برروی فیلمی کار کنند که با ۸ دوربین مختلف فیلمبرداری شده است. این بدان معنا است که این ابزار توانایی کار همزمان برروی ۸ مدل فیلم را دارد ؛ بدیهی است این امکان در زیباتر شدن و جذاب تر شدن خروجی نقش مهمی را ایفا می کند.

  قابلیت های کلیدی نرم افزارEdius :

– سازگاری با تقریبا تمامی فرمت های صوتی و تصویری
– واسط کاربری قدرتمند  و البته حرفه ای نرم افزار
– نهایت کیفیت در خروجی ها
– امکان تنظیم تعداد فریم ها در هر لحظه از فیلم
– قابلیت تنظیم اندازه صفحه
– استفاده و هماهنگی با جدیدترین تکنولوژی های صوتی و تصویری
– وجود انواع مختلفی از افکت ها
– قابلیت کار برروی فیلمی که همزمان با ۸ دوربین فیلمبرداری شده است.
Blu-ray قابلیت رایت دی وی دی و همچنین  _
– پردازش سریعتر با توجه به سازگاری بهتر با کارت گرافیک  و پردازنده های چند هسته ای
– امکان کار برروی فیلم های سه بعدی
– سازگاری کامل با سیستم های ۶۴ بیتی
– سازگار با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز۷                                       _قابلیت تایپ فارسی در محیط برنامه

 





تاريخ : یک شنبه 11 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط معصومه اسماعيلي

 در این مقاله خواهید خواند: 

- تعاریف تکنولوژی آموزشی

- تاریخچه پیدایش و تحول تکنولوژی آموزشی

- مفاهیم و اصطلاحات رایج در تکنولوژی آموزشی

 

تعاريف، تاريخچه و مفاهيم تكنولوژي آموزشي

تعاريف تكنولوژي آموزشي براي شناخت دقيق تعريف و قلمرو تكنولوژي آموزشي ريشه يابي معنا و مفهوم كلمه «تكنولوژي» ضروري مي نمايد. اين واژه از كلمه «تكنولوژيا» گرفته شده است. معناي آن در يونان باستان انجام دادن يك هنر يا حرفه بوده است. بخش اول اين كلمه (techne) تلفيقي از معناي يك هنر و يك تكنيك مشتمل بر دانش مربوط به اصول و توانايي دستيابي به نتايج مورد نظر است.

به عبارت ديگر تكنيك به معناي مهارتهاي عملي شامل دانستن و انجام دادن است. كلمه (Logos) نيز به معناي استدلال، تبيين، اصل و ارائه دليل است. بنابراين تكنولوژي به معناي به كارگيري مستدل يا منطقي دانش خواهد بود (فردانش، 1378). به عبارتي به تبديل دانش از مرحله پديده ها يا تبديل كشف روابط جديد ميان پديده ها، تكنولوژي گفته مي شود كه در آن از نتايج و يافته هاي علمي استفاده مي شود.

لغتنامه لاتين وبستر نيز در تعريف واژه تكنولوژي اين توضيح را مي دهد: «كاربرد دانش براي مقاصد علمي»

از واژه «آموزش»، تعاريف متعددي به عمل آمده است كه به برخي از آنها اشاره مي گردد:

آموزش، از نظر لغوي به معني انتقال دانش است. از نظر «دوبوا» آموزش، به معني مرتب كردن و منظم ساختن دقيق محيط فراگير به منظور دستيالي به نتايج مورد نظر در وضعيت هاي مشخص مي باشد. آلن گانيه آموزش را روند حل مسائل مي ناميد كه هدف از آن تسهيل يادگيري فراگيران است و معلم مسؤل آموز تلقي مي گردد. وي اصطلاح تدابير آموزشي را در اين زمينه بكار مي برد كه منظور از آن تصميمات واعمالي است كه معلم به منظور تسهيل يادگيري شاگرد از مواد آموزشي اتخاذ مي كند. هدف از آموزش دستيابي هر چه بيشتر فراگير به اهداف آموزشي است و آموزش موفق، آموزشي است كه مبتني بر خط زنجيره اي «طراحي، اجرا و ارزشيابي» مي باشد.

دكتر فردانش نيز آموزش را چنين تعريف كرده است؛ «مجموعه تصميمات و اقداماتي كه يكي پس از ديگري اتخاذ مي شود يا انجام مي گيرد و هدف آن دستياي هر چه بيشتر فراگير به اهداف آموزشي است» (همان ص 14).

اكنون به تعاريف « تكنولوژي آموزشي» مي پردازيم.

در مورد تكنولوژي آموزشي نيز تعاريف گوناگوني ارائه شده است كه هر كدام با توجه به سير تكويني و نوع رويكردهاي اين رشته تدوين يافته اند.

در بدو پيداي و گسترش تكنولوژي آموزشي آن را عبارت از: يك سلسله از فعاليتهاي نظام مند مي دانستند كه ماشين، مواد و تكنيك را براي رسيدن به اهداف آموزشي به يكديگر نزديك كند (شيخيان، 1353).

تعريفي كه كميته ويژه تكنولوژي در آكادمي ملي مهندسي آمريكا از تكنولوژي آموزشي مي كند، عبارت است از؛ «مجموعه اي از معلومات ناشي از كاربرد علوم آموزي و يادگيري در دنياي واقعي كلاس درس، همراه با ابزار و روشهايي كه كار بردن علوم ذكر شده را تسهيل مي نمايد (علي آبادي، 1379).

تعريف جيمز براون از تكنولوژي آموزشي كه مورد پذيرش عده كثيري از صاحبنظران است، عبارت است از: « طراحي، اجرا و ارزشيابي نظام مند كل فرايند ياددهي – يادگيري بر اساس هدفهاي مشخص و نتايج تحقيقات در زمينه هاي يادگيري انساني و ارتباطات و همچنين به كار گرفتن مجموعه اي از منابع انساني و غيرانساني به منظور ايجاد آموزش مؤثرتر، عميق تر و پايدار.» (احديان،1379).



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 11 فروردين 1392برچسب:تعاریف,تاریخچه,مفاهیم تکنولوژی آموزشی,
ارسال توسط معصومه اسماعيلي

 مدرسه هوشمند

‹Smart school›


تعريف مفهومي: مدرسه هوشمند
 مدرسه اي است كه جهت ايجاد محيط ياددهي - يادگيري و بهبود نظام مديريتي مدرسه و تربيت دانش آموزان پژوهنده طراحي شده است.تعريف: مدرسه هوشمند مدرسه فيزيكي است كه كنترل و مديريت آن مبتني بر فناوري رايانه و شبكه مي باشد و محتواي اكثر دروس آن الكترونيكي و سيستم ارزشيابي و نظارت آن هوشمند است. 
اهداف:
Ø     رشد همه جانبه دانش آموزان (ذهني، جسمي، عاطفي و رواني).
Ø     ارتقاء تواناييها و قابليتهاي فردي.
Ø     تربيت نيروي انساني متفكر و آشنا به فناوري.

 Ø     افزايش مشاركت مردمي.
  
راهبردها و خط مشي ها:
ü     تأكيد بر مهارتهاي فكر كردن.
ü     تدريس ارزشها و زبان از طريق آموزش. 
ü     فراهم نمودن محيط ياد دهي – يادگيري. 
ü     فراهم كردن انواع شيوه هاي آموزشي برا ي استعدادهاي مختلف.
ü     آگاهي دادن به اولياء در مورد آنچه در مدرسه واقع شده است.
ü     فراهم كردن فرصتهاي همكاري افراد جامعه با مدرسه.



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 11 فروردين 1392برچسب:مدارس هوشمند,
ارسال توسط معصومه اسماعيلي